1. Tweetjes verwacht dat de binnenbrenger zelf een grondige selectie doet thuis op basis van de opgegeven beperkingen in aard en aantal. Tweetjes behoudt het recht om te selecteren in functie van de stijl en visie van de winkel, en in functie van vraag en aanbod.
Materiaal dat geteld en gedeponeerd werd, zal bij het aanbieden snel en nadien bij het prijzen, grondiger nagekeken worden. Bij het doormailen van de inbrenglijst, zal een inbrengopmerking verduidelijken of er bepaalde stukken niet werden weerhouden. Deze stukken moeten dan binnen de maand opgehaald worden, zo niet worden ze aan een goed doel geschonken.
NIEUW (20/9/15): Aangezien het verwerken van binnengebracht materiaal arbeidsintensief is, en we er in onze winkel voor kiezen om elk stuk zo verzorgd mogelijk in de winkel te leggen, hebben we vanaf heden beslist, elk stuk dat extra zorg vraagt,aan de verhouding 40-60 i.p.v. 50-50 uit te betalen indien verkocht.
Extra zorg = proper maken van speelgoed en materiaal; kledij: veel knipwerk van losse draden, velcros proper maken, schoenen poetsen, verwijdering van dierenharen of wollig pluis op katoen, ontpluizing van opgewold katoen (ook op naden) of wol of rekbanden van jassen, elke herstelling, het noodzakelijk wassen van een stuk (door verse vlekken/vetvlekken of geur), of strijken van een stuk. Hierdoor neemt Tweetjes een kleine compensatie voor de inspanning, die slechts gedaan wordt indien de moeite waard. U hebt er dus zelf alle belang bij uw stukken goed te controleren, en het noodzakelijke te doen alvorens verzorgd binnen te brengen! Gelieve ook knopen, ritsen en pitsers te sluiten. Tenslotte de kledij netjes plooien, alvorens in een voldoende ruime zak te steken voor transport. Dankjewel, uw inspanningen zullen geapprecieerd worden ;-) !
2. Tweetjes behoudt het recht om zelf de verkoopsprijs te bepalen van de koopwaar en te wijzigen in functie van een vlotte verkoop. In sommige gevallen zal de verkoopsprijs gewijzigd worden, indien de inschatting te hoog was.
Tweetjes probeert uitermate zorgvuldig om te gaan met de kledij, bij de selectie en het nazicht. Toch kan het zijn dat een defectje niet werd opgemerkt bij het prijzen. In dat geval behoudt Tweetjes het recht om de verkoopsprijs te wijzigen in functie van verkoop.
3. Na de derde maand (de retourdatum wordt vermeld op de inbrenglijst, per inbrengdatum) neemt u, als eigenaar van de goederen, zelf de verantwoordelijkheid om de niet verkochte seizoensgebonden kledij en -schoeisel binnen de maand, volgend op de retourdatum, op te halen. Zo niet, worden de goederen aan een goed doel geschonken door Tweetjes. U dient niet te verwittigen voor ophaling.
NIEUW (20/03/16) Speelgoed en babymateriaal krijgen een langere verkoopstermijn (de vermelde retourdatum geldt dus hiervoor niet, maar wordt maximaal beperkt tot 12 maanden langer, dus 16 maanden in totaal). Stukken die niet verkocht geraken binnen het half jaar ongeveer, kunnen door Tweetjes gesoldeerd worden, in functie van een vlottere verkoop. Stukken die langer dan 16 maanden in onze winkel zijn, zullen aan een goed doel geschonken worden. Indien u deze toch graag recupereert, gelieve deze voor het einde van de 17de maand te komen terughalen.
4. Verlenging van retourdatum van kledij: Uitzonderlijk kan Tweetjes beslissen om seizoensgebonden kledij te behouden voor een langere termijn. In dat geval zal de retourdatum aangepast worden en kan de prijs verlaagd worden, in functie van een hogere kans op verkoop.
5. Uitbetaling van openstaand saldo kan op elk moment in de winkel tijdens de openingsuren, zonder verwittiging vooraf. Bij een groot bedrag (vanaf 80€ ongeveer) of indien u ver af woont, kan u vragen voor een overschrijving. Opgelet: de uitbetaling wordt beperkt tot 18 maanden na de inbreng. Daarna vervalt het recht op deze uitbetaling.
6.Toegang tot het 'klantdeel', waar elke transactie in de winkel online zichtbaar is voor u als binnenbrenger, wordt deze zichtbaarheid beperkt tot 18 maanden na inbrengdatum. Telkens u opnieuw hebt binnengebracht, krijgt u opnieuw toegang tot het klantdeel, doch na een mogelijke uitschrijving (indien u meer dan 20 maanden niet in onze winkel binnenbracht), zal dit met een nieuw klantnummer zijn.
7.Wij besteden de grootste zorg aan uw goederen. Als eigenaar van de goederen ontlast u Tweetjes van de verantwoordelijkheid inzake brand, beschadiging en diefstal.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten